Kullanım Dökümanı
Kullanım Kılavuzu
Kullanım Kılavuzu
WS-Business E-Ticaret sistemini baştan sona dökümantasyon halinde incelemeniz için hazırlanmıştır.
N11 Entegrasyonu
Özellikle ürünlerinizin aktarılmasında kullanılan API (Application Programming Interface) , bir uygulamanın işlevlerine dışarıdan veya uzaktan erişilip bu işlevlerin kullanılmasını sağlayan arayüzdür.
Öncelikle E-Ticaret Sitenizin Yönetim Paneline girip Entegrasyon >> Pazaryeri Entegrasyonları >> N11 Pazaryeri Ayarları bölümüne girmeniz gerekmektedir.Daha sonrasında N11 Satıcı paneline girip Hesabım >> API Hesapları'ına girip "+Yeni Hesap Oluştur" butonuna tıklamanız gerekmektedir.Yeni bir hesap oluşturduktan sonra "API Hesaplarınız" bölümünde API Anahtarınızı,E-Ticaret sitenizin yönetim panelinde bulunan "API Key" bölümüne tuşlamanız gerekmektedir.API Şifreniz ise mail hesabınıza gelmiş olup şifrenize ulaştıktan sonra E-Ticaret sitenizin yönetim panelinde bulunan "API Secret" bölümüne tuşlamanız gerekmektedir. En son aşama olan "Teslimat Şablonu" bölümünü N11 Mağazanızda kaydettiğiniz teslimat şablonunu girdikten sonra entegrasyon işleminz tamamlanmış bulunmaktadır.
Kısacası;
N11 Satıcı >> Hesabım >> API Hesapları >> "+Yeni hesap oluştur" >> "API Anahtar" bilgileriniz , Mail hesabınızdan "API Şifre" bilgilerinizi temin ettikten sonra,
Sitenizinismi/wisesoft >> Entegrasyon >> Pazaryeri Entegrasyonları >> N11 Pazaryeri Ayarları >> "API Key", "API Secret" ve "Teslimat Şablonu" bilgilerini doldurduktan sonra entegrasyonunuz tamamlanmış olacaktır.
Trendyol Entegrasyonu
Özellikle ürünlerinizin aktarılmasında kullanılan API (Application Programming Interface) , bir uygulamanın işlevlerine dışarıdan veya uzaktan erişilip bu işlevlerin kullanılmasını sağlayan arayüzdür.
Öncelikle E-Ticaret Sitenizin Yönetim Paneline girip Entegrasyon >> Pazaryeri Entegrasyonları >> Trendyol Pazaryeri Ayarları bölümüne girmeniz gerekmektedir.Daha sonrasında Trendyol Satıcı paneline girip Hesabım >> Entegrasyon Bilgileri bölümüne girmeniz gerekmektedir.API Key bilgilerinizi E-Ticaret sitenizin yönetim panelinde bulunan "API Key" bölümüne tuşlamanız gerekmektedir.API Secret bilgilerinizi ise E-Ticaret sitenizin yönetim panelinde bulunan "API Secret" bölümüne tuşlamanız gerekmektedir. En son aşama olan "Teslimat Şablonu" bölümünü Trendyol Mağazanızda kaydettiğiniz teslimat şablonunu girdikten sonra entegrasyon işleminz tamamlanmış bulunmaktadır.
Kısacası;
Trendyol Satıcı >> Hesabım >> Entegrasyon Bilgileri >> "API Key" bilgileriniz ve "API Secret" bilgilerinizi temin ettikten sonra,
Sitenizinismi/wisesoft >> Entegrasyon >> Pazaryeri Entegrasyonları >> Trendyol Pazaryeri Ayarları >> "API Key", "API Secret" ve "Teslimat Şablonu" bilgilerini doldurduktan sonra entegrasyonunuz tamamlanmış olacaktır.
Hepsiburada Entegrasyonu
Özellikle ürünlerinizin aktarılmasında kullanılan API (Application Programming Interface) , bir uygulamanın işlevlerine dışarıdan veya uzaktan erişilip bu işlevlerin kullanılmasını sağlayan arayüzdür.
Öncelikle E-Ticaret Sitenizin Yönetim Paneline girip Entegrasyon >> Pazaryeri Entegrasyonları >> Hepsiburada Pazaryeri Ayarları bölümüne girmeniz gerekmektedir.Daha sonrasında Hepsiburada Satıcı panelinden Hepsiburada talep formunu‘na giderek açılacak ekranda bulunan “API Entegrasyonları” menüsünde yer alan “API Entegrasyon İşlemleri” seçeneğine tıklayın. Burada açılacak formu doldurarak API bilgilerini isteyebilirsiniz.
Formun mesaj kısmına aşağıdaki yazıyı yazabilirsiniz.
Merhaba,Hepsiburada mağazamı Wisesoft kullanıcısı ile entegre edebilmem için gerekli API bilgilerinin tarafıma iletilmesini arz ederim.
Hepsiburada gerekli API tanımlamalarını ve canlı testleri yaptıktan sonra, kısa süre içinde size API bilgilerinizi iletecektir.
API Key bilgilerinizi E-Ticaret sitenizin yönetim panelinde bulunan "API Key" bölümüne tuşlamanız gerekmektedir.API Secret bilgilerinizi ise E-Ticaret sitenizin yönetim panelinde bulunan "API Secret" bölümüne tuşlamanız gerekmektedir. En son aşama olan "Teslimat Şablonu" bölümünü Trendyol Mağazanızda kaydettiğiniz teslimat şablonunu girdikten sonra entegrasyon işleminz tamamlanmış bulunmaktadır.
Kısacası;
Hepsiburada Satıcı >> Hepsiburada talep formunu >> API Entegrasyonları >> API Entegrasyon İşlemleri >> "Form"u doldurup bilgilerinizi temin ettikten sonra,
Sitenizinismi/wisesoft >> Entegrasyon >> Pazaryeri Entegrasyonları >> Hepsinburada Pazaryeri Ayarları >> "API Key", "API Secret" ve "Teslimat Şablonu" bilgilerini doldurduktan sonra entegrasyonunuz tamamlanmış olacaktır.
Site Haritası Oluşturma
Site haritası, arama motoru botları ve tarayıcılar özelinde web sitelerinin daha iyi anlaşılması ve sayfaların dizine eklenmesi için oluşturulmuş sayfalardan ibarettir. Site haritası, bir diğer deyişle arama motoru botlarına web sitenizin taranmasını ve dizine eklemesini mutlaka istediğiniz sayfalarının yer aldığı yapılandırılmış bir listeden ibarettir.
Site Haritaları, sitenizde başka türlü bulamayacağımız sayfaları Google'a bildirmenin bir yoludur. En basit ifade ile, bir XML Site Haritası (genellikle Site Haritası olarak adlandırılır, ilk harfleri büyük S ve H olur), web sitenizdeki sayfaların bir listesidir. Dosyanın uzantısı, .xml'dir. Arama motorlarının indexleme hızında site haritasının etkisi büyüktür. Siteyi ziyaret eden botlar, site haritası dosyasının sayesinde, hangi sayfanın ne sıklıkla, en son ne zaman güncellendiğini ve webmaster tarafından belirlenen, hangi sayfanın ne kadar önemi olduğunu tespit eder.
Yönetim Paneli üzerinden site haritasını oluşturmak için aşağıdaki rotayı izlemelesiniz;
Panel Menüsü >> Entegrasyon >> Site Haritasını Yönet
"Yeni adres ekleyin" bölümüne
Sitenizdeki url leri ekledikten sonra haritayı güncelle butonuna basmalısınız. Sonrasında bu dosyayı indirebilir, ya da Google Servislerde kullanmak üzere indir butonunun yanındaki url'yi kullanabilirsiniz.
Kod Yönetimi
Temanızı yapılandırabildiğiniz kod bölümüdür.
DİKKAT! Anasayfa kodlama alanında yapacağınız değişiklikler geri alınamaz yapacağınız işlemlerde dikkatli olmanız önerilir. Uzman değilseniz ve kodlama bilmiyorsanız bu alanı değiştirmeyiniz.
Yönetim Paneli >> Ayarlar >> Kod Yönetimi adımlarını uyguladıktan sonra kod yönetimi bölümüne gelirsiniz.
- Anasayfa
- Kategori Detay
- Ürün Detay
- Dil Kodları
- Sohbet Kodları
- Genel Kodlar
- JS Kodları
şeklinde 7 başlığa ayrılır.Eklemek veya değiştirmek istediğiniz kod bölümünü bulup doğru kodu ekledikten sonra kaydet butonuna basmanız yeterli olacaktır.
DİKKAT! Anasayfa kodlama alanında yapacağınız değişiklikler geri alınamaz yapacağınız işlemlerde dikkatli olmanız önerilir. Uzman değilseniz ve kodlama bilmiyorsanız bu alanı değiştirmeyiniz.
Önbellekleme Ayarları
Anasayfanızdaki modüllerin önbelleğe alınıp alınmayacağını ayarlayabileceğinizdir bölümüdür.
Önbellek ayarları anasayfanızdaki dinamik ve statik alanların daha hızlı yüklenmesi ve performansın artması adına tavsiye edilen bir eklentidir.
Yönetim Paneli >> Ayarlar >> Önbellek Ayarları adımlarını uyguladıktan sonra Önbellek Ayarları bölümüne gelirsiniz.
Modül butonlarını aktif/pasif hale getirip önbellek ayarlarını gerçekleştirebilirsiniz.
Sınırsız Sayfa Yönetimi
Yeni sayfa ekleyebileceğiniz veya mevcut olan sayfalara düzenleme yapabileceğiniz bölümdür.
Yönetim Paneli >> İçerik Yönetimi >> Sınır Sayfa Yönetimi adımlarını uyguladıktan sonra Sınırsız Sayfa Yönetimi bölümüne gelirsiniz.
Sağ üst köşede bulunan "+Yeni Sayfa Ekle" butonuna tıklayıp,
- Sayfa başlığını ve sayfa içerik girişini yapabilir,
- SEO-Meta ayarlarını düzenleyebilir,
- Link ekleyebilir,
- Alt sayfa navigasyonunu aktif/pasif hale getirebilir,
- Sayfanın arkaplan rengini ve yazı fontunu değiştirebilirsiniz.
Aynı ayarları mevcut olan sayfayı düzenleme bölümünde de yapabilirsiniz.
Sipariş Durumları
Yeni sipraiş durumu ekleyebileceğiniz veya mevcut olan sipariş durumlarını düzenleyebileceğiniz bölümdür.
Yönetim Paneli >> Yapılandırma >> Sipariş Durumları adımlarını uyguladıktan sonra Sipariş Durumları bölümüne gelirsiniz.
Sağ üst köşede bulunan "+Yeni Sipariş Durumu Ekle" butonuna tıklayıp,
- Durum adını girebilir,
- Durum rengini ve admin panelindeki siparişler alanının rengini değiştirebilir,
- İkon kodu ile ikon ekleyebilirsiniz.
Aynı ayarları mevcut olan sipariş durumlarını düzenleme bölümünde de yapabilirsiniz.
Hesap Hareketleri Kayıtları
Hesap hareketleri kayıtları, sitenin paneline giriş yapan yöneticilerin ne zaman giriş ya da çıkış yaptıklarının kayıtlarını görüntülememizi sağlar. Hesap hareketlerini görüntülümeden önce bu özelliğin açık olduğundan emin olmalısınız;
Yönetim Paneli >> Ayarlar >> Mağaza Ayarları sayfasında en alta inildiğinde Yöneticilerin Giriş Log Kayıtları ayarı açık değilse bu özelliği açıp kaydetmelisiniz;
Sonrasında bu kayıtları aşağıdaki gibi Giriş Tarihi, Yapılan İşlem ve İşlemin Yapıldığı IP Adresi şeklinde görüntüleyebilirsiniz.
SMTP & E-Posta Ayarları
Otomatik e-posta gönderimleri yapabilmek için öncelikle SMTP durumunu aktif etmeniz gerekmektedir. Bunun için;
Yönetim Paneli >> Yapılandırma >> SMTP & E-Posta Ayarları sayfasına girmelisiniz. Bu sayfada doldurmanız gereken 3 adet boşluk bulunmaktadır.
SMTP Host: Bu bölüme sitenizin adının başına mail. koyarak doldurmalısınız. Örneğin alan adı "demo2.wisesoft.com.tr" olan site için "mail.demo2.wisesoft.com.tr" yazılmalıdır.
DİKKAT!
E-Posta gönderim işlemleri defalarca test edilerek entegre edilmektedir. Sistem sağlıklı bir şekilde sorunsuzca çalışmaktadır. Eğer E-Posta gönderiminde sorun yaşıyorsanız bunun bir çok sebebi olabilir.Öncelikle smtp ayarlarınızı sonra ise port çıkışını kontrol ediniz. Bazı sunucuların 'mod_security ' fonksiyonu nedeniyle eposta gönderimleri kısıtlı olabilmektedir. Eğer ki sunucu teknik ekibi sorununuzu çözmez ise bizim yapabileceğimiz bir şey bulunmamaktadır.
Yukarıdan "Otomatik E-Posta Gönderimi" bölümüne girdiğiniz zaman aktif/pasif butonları karşınıza çıkacaktır.
Yukarıdaki durumlara göre ziyaretçilerin işlemleri sonrasında hem size hem de ziyaretçiye gidecek otomatik e-posta ayarlarını yapabilirsiniz.
SMS Ayarları
Otomatik sms gönderimleri yapabilmek için öncelikle SMS durumunu aktif etmeniz gerekmektedir. Bunun için;
Yönetim Paneli >> Yapılandırma >> SMS Ayarları sayfasına girmelisiniz. Bu sayfada doldurmanız gereken 3 adet boşluk bulunmaktadır.
Öncelikle bildirim için bir gsm numarası girmelisiniz.
Daha sonrasında SMS sağlayıcı firmayı seçip bilgileri doldurmanız gerekmektedir.
ÖNEMLİ UYARI
SMS gönderim işlemleri defalarca test edilerek entegre edilmektedir. Sistem sağlıklı bir şekilde sorunsuzca çalışmaktadır. Hata oluşur ise bu tamamen kullanıcı api bilgileri ile alakalıdır. Bu nedenle hatalar ile karşılaşırsanız lütfen sms sağlayacı firmanıza destek talebinde bulunarak api bilgilerinizi kontrol ettiriniz.
Yukarıdan "Otomatik SMS Gönderimi" bölümüne girdiğiniz zaman aktif/pasif butonları karşınıza çıkacaktır.
Yukarıdaki durumlara göre ziyaretçilerin işlemleri sonrasında hem size hem de ziyaretçiye gidecek otomatik sms ayarlarını yapabilirsiniz
Site Header Alanının Düzenlenmesi
Sitenizin header alanı görselde bulunan alandır.
Yönetim Paneli >> Tema Ayarları >> HEADER AYARLARI adımlarını uyguladıktan sonra site header ayarları bölümüne gelirsiniz.
4 ayar bölümünden oluşmaktadır.
(Kullandığınız pakete göre değişkenlik gösterebilir.)
"Genel Header Tema Ayarları" bölümünden;
- Butonları aktif/pasif hale getirme,
- Genel header alanının arkaplan rengini,yazı fontunu değiştirebilme,
- Çağrı merkezi numarası ekleyebilme,çağrı merkezi yazısının ve ikonunun rengini değiştirebilme,
- Butonların rengini değiştirebilme,
- Arama modul görünümünü seçebilme,
- Arama modülünü "arama kutusu görünümü" seçeneğini seçtiğiniz takdirde aram kutusunun görünümsel ayarlarını yapabilmektesiniz.
"Dropdown Menü Tema Ayarları"
- Header menü arkaplan rengini değiştirebilme,
- Menü hizasını seçebilme,
- Menü kutularının görünümsel ayarlarını yapabilmekte,
- Alt menülerin ve mega menünün görünümsel ayarlarını yapabilmektesiniz.
"Header Logo Seçimleri"
Header alanında görünen logoyu değiştirebilmektesiniz.
"Top Header Tema Ayarları"
- Top header alanını aktif/pasif hale getirebilmekte,
- Dil ve para birimi alanını aktif/pasif hale getirebilmekte,
- Top header alanının görünümsel ayarlarını yapabilmektesiniz.
Fatura Şablon Tasarımı
Müşteriler alışveriş yaptıktan sonra onlara iletilecek olan faturayı özelleştirmek için;
Yönetim Paneli >> Tema Ayarları >> Fatura Şablon Tasarımı bölümüne gitmelisiniz.Bu bölümde şöyle bir sayfa karşınıza çıkacaktır;
Bu sayfada yeni şablon oluştur butonuna tıkladığınızda faturayı özelleştirme sayfasına yönlendirilirsiniz. Eğer halihazırda bir şablonunuz var ise şablon seçim menüsünden istediğiniz şablonu seçip kaydedebilirsiniz.
Şablon düzenleme ekranını incelersek;
1 numaralı kısımda varsayılan şablon kutucuğu seçilirse fatura oluşturulurken otomatik olarak bu şablon kullanılacaktır. Diğer kutulardan ise şablon başlığı, genişliği ve yükseliği değiştirilebilir.
2 numaralı kısımda ise şablona arkaplan görseli dosya seç komutu ile istenilen görsel seçilip yüklenerek ayarlanabilir.
3 numaralı kısımda soldan sağa sırasıyla font seçimi, font büyüklüğü, yazı rengi, soldan boşluk, sağdan boşluk, fatura genişliği ve yükseliği ayarlanabilir.
4 numaralı kısımlarda faturaya eklenebilcek yazılar görülmektedir. Bu yazılarda Değişkenler kısımı faturada otomatik olarak oluşturulur. Örneğin Sipariş NO' yu şablona eklemek için değişkenlerden Sipariş NO'yu 5 numaralı kısımda, yani fatura şablonunda durmasını istediğiniz yere sürükle bırak yöntemiyle eklemelisiniz. Sonrasında fatura oluşturulurken bu değer otomatik olarak güncellenecektir. Ayrıca otomatik oluşturulan değişkenler dışında kendiniz yazı eklemek isterseniz özel yazı alanından Yeni Yazı Ekleyin'i sürükleyip faturada istediğiniz yere bırakabilirsiniz. Sonrasında bu yazıyı istediğiniz gibi düzenleyebilirsiniz.
Preloader Ekranı Yönetimi
Preloader Ekranı, mağazada sayfa yüklenmeden önce gösterilen ekrandır. Bu ekranı özelleştirmek için;
Yönetim Paneli >> Tema Ayarları >> Diğer Ayarlar >> Önyükleme Animasyonu Ayarları sayfasına girilmelidir.
Bu sayfada karşınıza 3 farklı özellik çıkacaktır. İlk olarak sayfa arkaplan rengini değiştirebilirsiniz. İkinici olarak gecikme süresini milisaniye cinsinden belirtebilirsiniz. Bu süre animasyonun ne kadar gösterileceğini belirtir. Son olarak ise animasyonu dosya seç butonundan yükleyebilirsiniz. Bu ekranı durağan isterseniz png,jpg ve jpeg cinsinden yükleyebilirsiniz. Eğer hareketli animasyon isterseniz gif cinsinden bir animasyon yükleyebilirsiniz. Değişikleri yaptıktan sonra kaydet butonuna basıldığında değişiklikleri yapmış olursunuz.
Panel Ayarları
Panel ayarları, yönetim panelini özelleştirmeyi mümkün kılar. Panel ayarlarına ulaşmak için;
Yönetim Paneli >> Ayarlar >> Panel Ayarları sayfasına giriş yapılmalıdır.
İlk kısımda yönetim panelinin ismi, panel içinde HTML editlemesi yaparken (örneğin site üstü HTML alan bölümünde) görüntülünen dil ve son olarak
panel içerisinde navigasyonu kolaylaştıran navigasyon menüsünün sadece anasayfada ya da tüm sayfalarda görüntülenmesini seçebilirsiniz.
İkinci kısımda header menüsüyle ilgili ayarlar yapılabilir. Sayfada aşağı inildiğinde navigasyon menüsü de görünsün isteniyorsa sabit kayan menü butonu açık olmalıdır. Diğer ayarlarda ise navigasyon menüsünün üstünde duran hızlı erişimi sağlayan butonların gösterimi açılıp kapatılabilir.
Son kısımda ise panel anasayfasında header menüsünün altında bulunan "Dashboard" bölümünün görünümü değiştirilebilir. Butonlar açılıp kapatılarak butonlarda belirtilen özellikler dashboard'dan kaldırılabilir.
Mağaza Ayarları
Mağazanızdaki belli başlı görünüm ve genel ayarları değiştirmek için;
Yönetim Paneli >> Ayarlar >> Mağaza Ayarları sayfasına giriş yapmalısınız.
İlk görünen kısımdan site başlığı Site Title bölümünden, favicon ise Favicon seçiminden değiştirilebilir. Bunlar tarayıcılarda sekmelerde görünecek değerlerdir.
İkinci kısımdan demo modu açılıp kapanabilir. Demo modu açıkken mağaza fonksiyonel olarak çalışmaz ve yapılanlar kaydedilmez. Satış yapabilmek için demo modunun kapalı olduğundan emin olunuz. Site genişliği ise mağazanın sayfada kapladığı genişliği ayarlar. Başka Sekmedeyken Title Değiş açıkken, kullanıcılar mağazadan başka sekmeye geçtiğinde daha önce ayarlanan Site Başlığı değişir. Lazy Load ise ürün fotoğrafları yüklenirken beyaz ekran gözükmesi yerine daha önce belirlenmiş olan bir gif'in görünmesini sağlar. Son olarak, mağazada aşağı inildiğinde hızlı bir şekilde yukarı çıkmayı sağlayan yukarı çık butonu açılıp kapanabilir, arkaplan rengi, ikon rengi, butonun sayfanın aşağısından ne kadar yukarıda duracağı (bottom margin) ve köşe ovalliği belirlenebilir.
Son kısımda ise panele girişlerin, yöneticilerin, ya da üye girişlerinin log kayıtlarını görmek isterseniz butonları aktif hale getirebilirsiniz. Örneğin üyelerin giriş log kayıtlarını aktif hale getirirseniz, bir müşteri mağazanıza üye girişi yaptığında giriş yaptığı tarih, üyenin bilgileri ve IP'si kayıt altına alınacaktır.
Mobil Sitenin Düzenlenmesi
Mobil uygulama için site düzenleme bölümüdür.
4 düzenleme bölümünden oluşur.
"Genel Ayarlar" bölümünde,
Dikkat : Header renk ayarları için header tema ayarlarına gitmelisiniz. Orada yapacağınız değişiklikler mobil içinde geçerli olacaktır.
- Menü barın hizalamasını değiştirebilir,
- Menü barın renk ayarlarını yapabilir,
- Arama kutusunu aktif/pasif hale getirebilirsiniz.
"Açılır Side Bar" bölümünde,
- Menü alanının renk ayarlarını yapabilir,
- Kapatma buton renk ayarlarını yapabilir,
- Çağrı merkezi bölümünün renk ayarlarını yapabilir,
- Arama kutusunu aktif/pasif hale getirebilir ve renk ayarlarını yapabilirsiniz.
"Mobil Header Logo" bölümünde,
Mobil sitenin logo yüklemesini gerçekleştirebilirsiniz.
"Sabit Bar" bölümünde,
- Üye girişi,
- Favoriler,
- Sepet butonunu aktif/pasif hale getirebilir.
Sabir Bar bölümünü aktif/pasif hale getirebilir.
Sabit barın renk ayarlarını yapabilirsiniz.